poniedziałek, 1 września 2014

[Armie Apokalipsy] Houserule - Punkty Glorii jako PD


Witam. Jak wiadomo, w Armiach Apokalipsy nie ma czegoś takiego jak PD za sesję. Ale sobie ostatnio dumałem nad rozwiązaniem dla tych, którzy tęsknią za takim rozwiązaniem.

Poniżej znajduje się tabela Punktów Glorii. W przeciwieństwie do podstawowych zasad, tutaj Punkty Glorii się kumulują (od 0 do 140). Anioł Zdobywając odpowiednią ilość PG, anioł otrzymuje różne nagrody. I tak, jeżeli zaczniecie grę świeżym Diakonem zrobionym według zasad podręcznikowych, to po zdobyciu 4 PG, będziecie mieli dodatkowe dwa punkty na Charyzmaty, oraz jeden punkt na Atrybuty.

Tabela nie jest jeszcze wersją finalną. Najprawdopodobniej potrzebuje lepszego rozmieszczenia Nagród (nie podoba mi się ta przerwa pomiędzy III i IV Pieczęcią), czy też innych poprawek - jak ktoś zainteresowany, to czekam na sugestię.

Przy takiej metodzie nagradzania bohatera i rozwijania współczynników wzorowałem się nad rozwiązaniem proponowanym w Iron Kingdoms.

LEGENDA:

+1 Punkt Charyzmatu
Anioł otrzymuje 1 punkt na Charyzmaty.

+1 Punkt Atrybutu
Anioł Otrzymuje 1 punkt na Atrybuty.

+1 Punkt I/II/III Specjalizacji
Anioł otrzymuje 1 punkt odpowiednio na główną specjalizację, drugą specjalizację i ostatnią specjalizację.

Możesz zamienić jeden Atut
Anioł może zamienić jeden ze swoich Atutów na inny, jeżeli chce.

Wybierz jeden nowy Atut
Anioł otrzymuje jeden nowy Atut.

+1 Punkt Sytuacji
Anioł otrzymuje 1 punkt Sytuacji

Jedność z Patronem
Anioł na ziemi stał się awatarem swojego Patrona. Więcej Punktów Glorii już nie uzyska. Może wybrać za to dwie dowolne normalnie dostępne nagrody. Nawet dwa razy może wybrać to samo (na przykład +2 Punkty Charyzmatu).

Zebrane Punkty Glorii Nagroda
0
I Pieczęć - Jesteś świeżo przebudzonym aniołem
2
+1 Punkt Charyzmatu
3
+1 Punkt Atrybutu
4
+1 Punkt Charyzmatu
5
+1 Punkt II Specjalizacji
7
+1 Punkt Charyzmatu
8
+1 Punkt Atrybutu
9
+1 Punkt Charyzmatu
10
II Pieczęć - możesz zamienić jeden Atut
12
+1 Punkt Charyzmatu
13
+1 Punkt Atrybutu
15
+1 Punkt Charyzmatu
16
+1 Punkt Sytuacji
18
+1 Punkt Charyzmatu
19
+1 Punkt I Specjalizacji
21
+1 Punkt Charyzmatu
22
+1 Punkt Sytuacji
23
+1 Punkt Atrybutu
24
III Pieczęć - wybierz jeden nowy Atut
28
+1 Punkt Charyzmatu
30
+1 Punkt Atrybutu
34
+1 Punkt III Specjalizacji
38
+1 Punkt Charyzmatu
40
+1 Punkt Atrybutu
42
IV Pieczęć - możesz zamienić jeden Atut
43
+1 Punkt Sytuacji
45
+1 Punkt Atrybutu
46
+1 Punkt Sytuacji
48
+1 Punkt Charyzmatu
49
+1 Punkt I Specjalizacji
50
+1 Punkt Atrybutu
51
+1 Punkt Charyzmatu
54
+1 Punkt Charyzmatu
55
+1 Punkt Atrybutu
56
+1 Punkt II Specjalizacji
57
+1 Punkt Charyzmatu
59
+1 Punkt Sytuacji
60
+1 Punkt Charyzmatu
62
+1 Punkt Sytuacji
63
+1 Punkt Charyzmatu
65
+1 Punkt Atrybutu
66
V Pieczęć - wybierz jeden nowy Atut
67
+1 Punkt Charyzmatu
70
+1 Punkt Atrybutu
74
+1 Punkt Charyzmatu
77
+1 Punkt III Specjalizacji
81
+1 Punkt Charyzmatu
84
+1 Punkt Sytuacji
88
+1 Punkt Charyzmatu
90
+1 Punkt Atrybutu
93
+1 Punkt Sytuacji
96VI Pieczęć - możesz zamienić jeden Atut
98
+1 Punkt Charyzmatu
102
+1 Punkt Atrybutu
106
+1 Punkt Charyzmatu
110
+1 Punkt III Specjalizacji
114
+1 Punkt Charyzmatu
118
+1 Punkt Sytuacji
122
+1 Punkt Charyzmatu
126
+1 Punkt Atrybutu
130
+1 Punkt Sytuacji
132
VII Pieczęć - wybierz jeden nowy Atut
135
+1 Punkt Charyzmatu
140
+1 Punkt Sytuacji
145
+1 Punkt Charyzmatu
150
+1 Punkt Atrybutu
155
++1 Punkt Charyzmatu
160
+1 Punkt Sytuacji
165
+1 Punkt Charyzmatu
170
+1 Punkt Atrybutu
180
Jedność z Patronem

1 komentarz:

  1. Wygląda użytecznie. Ciekawe jak się sprawdza w praktyce?

    OdpowiedzUsuń