niedziela, 10 sierpnia 2014

Beamhit Zalicza - Bleed oraz A.R.E.S


Dzisiaj w Beamhit Zalicza wyjątkowo, bo wrzucam dwie gry. Nie tylko skończyłem je w jednym czasie (jedną wczoraj, drugą dzisiaj), ale obydwie operują na tym samym mechanizmie.

W obydwu grach korzystamy z klawiatury (którą to poruszamy naszą postacią), oraz myszki (którą to kierujemy celowniczkiem). Mamy więc możliwość biegania w jedną stronę, a strzelania w całkiem inną. Pierwsze najbardziej znane gry używające takiego rozwiązania, to Walker (1993) oraz Abuse (1996) (same pewnie zaś rozwinęły pomysł z Cabal (1988)), a A.R.E.S. i Bleed to duchowi spadkobiercy tamtych tytułów.


W grze A.R.E.S. wcielamy się w tytułową postać. Jest to robot bojowy, który otrzymuje za zadanie zniszczyć zbuntowane inne roboty i uwolnić zakładników. Grafika jest ładna dla oka. Nasz bohater zbiera po drodze części z pokonanych wrogów i wytwarza z nich nowe elementy lub ulepsza broń. Poziomy można przechodzić po kilka razy, chociażby po to, by zdobyć więcej części zamiennych (te się sumują). Z czego to skorzystałem, gdyż okazało się, że ostatecznego bossa z marszu nie pokonam. W grze spędziłem 3 godziny na niższym poziomie trudności i bez powtarzania poziomów, gra chyba wystarczy na godzinę). Ogólnie gra jest prosta (za wyjątkiem ostatniego bossa), i jeżeli ktoś potrzebuje podpowiedzi - to nie trzeba się tu spieszyć.

W Bleed przyjdzie nam się wcielić w rolę Wryn, dziewczyny która postanawia zostać bohaterką. A najlepiej to osiągnąć, zabijając poprzednich bohaterów. Fajna logika, nie? Grafika bardzo prosta, przypominająca SNESa czy inna Amigę. Gra bardziej dynamiczna od poprzedniczki. Również krótsza, na najniższym poziomie trudności sprawny gracz ukończy grę... w 15 minut? Very Hard to jednak faktycznie trochę wyższa szkoła jazdy (która potrafi napsuć krwi), ale da się przejść (proponuje tak jak ja, najpierw przejść poziom Normal, by zdobyć kilka rozszerzeń i broni, a dopiero później próbować na V.Hard). W Bleed posiadamy jeszcze Slow Motion, które jest kluczowe do walki z bossami, oraz możliwość odblokowania 3 innych bohaterów.

Gry podobne, oferujące podobny poziom rozrywki, i podobny czas jaki w nich spędzimy. Średnie gry do szybkiego pogrania i zapomnienia.


PS. W Bleed już kiedyś grałem i zaliczyłem na Normalu. Ale sprzęt zmieniłem, i save poszedł... Ale to by tłumaczyło, dlaczego tak mi teraz szybko poszło, bo wiedziałem czego się spodziewać po bossach, oraz w co mam inwestować najlepiej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz