niedziela, 20 lipca 2014

[Raport] Apocalypse World - Breaking Bad #01


Zarażanie nowych miłością do AW ciąg dalszy. Czy się udało? Zobaczymy. Pierwotnie sesja miała być jednostrzałem, ale stwierdziliśmy, że jak będzie okazja (znowu część stałej grupy pojedzie na jakieś wesele, albo co), to dokończymy. Bo i zatrzymało się w połowie.

Czyli pierwotnie raportu nie miało być, ale by nie zapomnieć co i jak, jednak się musi napisać.

Działo się dużo w mojej kazirodczej piwnicy, a wątki tak się przeplatały, że pod koniec padały komentarze "kurwa, ja pierdole, ale to jest pokręcone!". Pytanie, czy uda mi się teraz odtworzyć ważniejsze wątki fabularne?

Uwaga - sesja mało poprawnie politycznie.

BOHATEROWIE

UROK - To młoda i drobna Psycholka chodząca tylko w białym kitlu i majtkach. Mieszka w opuszczonym szpitalu, używa do walki brzytwy (chyba jedynej w mieście). Zadurzona w Jenny. Ogólnie nie wadzi nikomu, ale jest powodem dla którego większość mieszkańców miasta omija szpital z daleka. ostatnio jednak pojawił się w mieście jakiś facet (Marcus), który najwyraźniej bardzo jest zainteresowany Psycholką.

JENNY - Operatorka, która zajmuje się pieprzeniem, zabójstwami na zlecenie i zbieractwem. Kiedyś współpracowała (jak i dzieliła łoże) z Tygrysem, ale ten ją wystawił do wiatru. Chce go za to dorwać. Odzyskała też dla Golda pewne stare urządzenie (filtr wodny), ale sobie je zatrzymała. Na sesji urządzenie zostało przehandlowane Killianowi.

Jenny

Jenny

KILLIAN - Tekknik, współpracuje z nim Nil, Amanda i Jesse. Z powodu pomyłki w jego warsztacie (czyżby? )wybuchnął przez niego reperowany Hummer należący do jednej bandy. Samochód wyleciał niestety z szefem tego gangu. W ten sposób nastały tam rządy Johna Brody. O ile zejście poprzedniego szefa zostało wybaczone, to Killian wisi gangowi samochód. Nienawidzi Tygrysa, gdyż ten zgwałcił Amandę.
Killian

KTO, GDZIE i JAK

AMANDA - Wiecznie wysmarowana smarem młoda chłopczyca, zakochana w Killianie. Również dla niego pracuje. Porwana przez gang Johna Brody, jako gwarancja spłaty długu przez Killiana. Kiedyś została zgwałcona przez Tygrysa.

FLAGA - Szef Neonazistów, sam z siebie na sesji się nie pojawił. Jego trzech ludzi (Rex, Bobo i Gaga), zostało zabitych przez Killiana, pociętych i rozpuszczonych w beczkach.

GOLD - Szef czegoś co można nazwać tutejszą mafią. Żyd, homoseksualista (jak zawsze w AW, ta etykieta może się zmienić) i miłośnik dobrych garniturów. Chciałby odzyskać filtr wodny od Jenny, ale ludzie do tego wysłani stracili życie. Jako szofer pracuje dla niego Kruszynka. Ma też słabość do Tygrysa. Ma układ z Killianem, że odda mu Hummera w zamian za wyeliminowanie gangu Neonazistów (Postapokalipsonazistów?). Dodatkowo chętnie zobaczy Killiana w swoim łożu. Tego czego nie wie, to fakt, że Tygrys układa się z Neonazistami, oraz że filtr wodny został już rozebrany na części do zrobienia bomby przez Killiana.

JESSIE - młody człowiek Killiana, ćpun, mało rozgarnięty, skorzystał z erotycznych usług Jenny. Po zamordowaniu Lindy załamał się trochę, podczas poszukiwania Jenny spotkał Urok. Implantacja Rozkazu nie poszła dobrze, i pawie się wykrwawił. Obecnie ranny i zaćpany leży w szpitalu razem z Karmą. Ponoć ulubieniec graczy.

JOHN BRODA - Jest szefem gangu motocyklistów. Twardziel z brodą (tylko szef gangu może nosić brodę, więc Broda to nie tyle część imienia, co tytuł). Podczas wizyty u Killiana zabrał ze sobą Amandę jako gwarancję odzyskania długu (w mieście jest inny Hummer, jego właścicielem jest Gold). Jego 4 ludzi miało bojowe spotkanie z Jenny, Urokiem i Karmą. Jeden ze strachu uciekł, trzech pozostałych straciło życie. Jeden motor został przygarnięty przez Jenny.

KARMA - 40 letni mężczyzna, który jakiś czas temu stracił jednego syna (został zakatowany przez gang Latynosów), jeżeli straci drugiego syna, całkowicie się załamanie. Z tego powodu przyłączył się do Neonazistów, by się zemścić. Ze szpitala Urok, wyciągnął materiały do stworzenia trucizny, jak i samą Urok. Został ranny gdy zasłonił Urok przed atakiem ludzi Johnego Brody. Jenny i Urok zabrali go do szpitala i uratowali go. Tam powiedział wszystko o planach neonazistów co wie, i o tym jaką rolę ma mieć w tym Tygrys.

KRUSZYNKA - Wielki, czarny szofer, usługujący Goldowi jak się tylko da. Na sesji raczej mała rola, głównie uczestniczył w pościgu za Jenny.

LINDA - Mała dwunastoletnia dziewczynka, wnuczka Pchły. Została zabita przez Nila (Killian miał okazję temu przeszkodzić, ale mała by uciekła i rozpowiedziałaby, że widziała jak Killian i jego ludzie ćwiartują zwłoki za warsztatem). Poćwiartowana poszła do beczki.

MARCUS - Tajemniczy typ, wynajął Pchłę by ten zorganizował porwanie Urok. Reprezentuje jakąś grupę z dziwnymi zdolnościami. "Zwerbował" Urok, w zamian zapewnił, że żaden "wypadek" nie przydarzy się Jenny. Twierdzi, że zbliżają się zmiany w mieście.

NIL - Sprytny i trochę leniwy człowiek Killiana. Nie brzydzi go brudna robota, spokojny, opanowany, średnio lubi Jessiego. Zabił Lindę.

PCHŁA - Trochę kloszardowaty koleś, wynajął Jenny do uprowadzenia Urok. Dziadek Lindy. Pracował dla Marcusa, ale został zabity przez Killiana (kiedy prawie odkrył, że Linda została zabita przez Killiana lub jego ludzi). Oczywiście został pocięty i wsadzony do beczki z kwasem.

TYGRYS - Diler żyjący na uboczu, i wykorzystujący dziwne środki chemiczne do kontrolowania dzikich zwierząt. Były kochanek Jenny, wyrolował ją. Zgwałcił też Amandę. Ponoć Neonaziści chcą wykorzystać jego zwierzęta w jakiś sposób, do rozprowadzenia trucizny w dzielnicach zamieszkanych przez "kolorowych". Postać sama z siebie nie pojawiła się na sesji.

Podsumowanie według graczy:

"Trochę gubiłam się w siatce powiązań i tym co się dzieje, i kto kogo napierdala. Ale to nie było złe i nie wina MC, tylko tego że nie zapisałam sobie zawczasu na kartce, i gorąc odbierał mi nieco przytomności. Na pewno podobała mi się spontaniczność czy zajebiście wykreowany ćpun warsztatowy. Nic mnie nie denerwowało. To dla mnie pierwszy raz  z tym systemem i byłam lekko oszołomiona, tak więc i tak poczucie nieogarnięcia zagłuszyło by mi wszystko."

"Podsumowanie - 5 beczek z kwasem wypełnione zwłokami, jeden zaćpany koleś, jeden sklejony taśmą klejącą nazi-dziadek i wielka żydowska sieć gwałtu i gejostwa. No i był murzyn. HBO mogło by to nakręcić. A, jeszcze zapomniałam o bombie nuklearnej z przeterminowanej nitrogliceryny medycznej i czajnika do filtrowania płynów maści wszelkiej."

"Podobało - ogólnie wrażenie systemu, superowe bardzo fajne motywy z pytaniem się graczy. Fajne postaci, ciekawy setting, w ogóle super sprawa przy tworzeniu wspólnie settingu."

"Co nie podobało - może trochę za mało wymagająca taktycznie walka. Mimo wszystko zaczynałem od Dedeków i Warhammera, więc chyba moje spaczenie przenoszę na każdą grę. Ale pozytywnie bardzo oceniam system."

"Bardzo fajna sesja, chwalę sobie dużo rozmów z enpecetami i graczami, dużo odnośników do popkultury, podoba mi się to, że zrobiłam coś przeciwko samej sobie (śmierć Lindy). AW to jeden z lepszych (najlepszy?) system dla mnie."

PS. Na koniec ode mnie - powrót do systemu zrobiłem z marszu. Przygotowałem tylko przed przyjazdem ściągę z podstawowymi ruchami (bo ja to leniwa buła z Częstochowy jestem). A tak poszło wszystko na żywioł. Co pokazuje, jak przyjemnym jest AW system do prowadzenia. Upał na pewno trochę doskwierał, ale wszystko co nas nie zabije, tylko nas wzmocni. Sesja z tworzeniem postaci i świata trwała 4 godziny.

2 komentarze:

  1. A mi gracze wyrzucają, że na sesji wprowadzam za dużo BNów :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, to ja powiem ze większość BNów zostało wprowadzonych przez graczy ;)

      Usuń