środa, 19 marca 2014

Test Fight - Corporia (tworzenie postaci)


Ostatnio nie mam dużo czasu, ale postanowiłem zabrać się za siebie, i powrócić do Test Fight. Tym razem całkowita nowość - Corporia.

System: Corporia; Pierwsze Wydanie, Rok 2014, Brabblemark Press

Testowane Zasady: Tylko podręcznik podstawowy (bo i w chwili kiedy to piszę, nie ma żadnych dodatków), bez zasad opcjonalnych

Założenia systemu są takie, że w przyszłości powrócą (przebudzą się) rycerze z czasów króla Artura. Wraz z ich powrotem pojawił się też Strumień (the Flux), moc która wszystko wypacza. Stwory z legend się przebudzają (znaczy: ludzie mutują). Gracze wcielają się w takich oto rycerzy, albo innych ludzi dotkniętych przez Strumień (tacy ludzie są silniejsi, wytrzymalsi, potrafią czasami używać magii), którzy to służą w Rycerskiej Straży (Knightwatch) w mega-korporacji Valyant. Rycerska Straż to po prostu grupa specjalna do różnych działań. CEO naszej korporacji jest Lance Martin, przebudzony Lancelot. Akcja zaś dzieje się w Mieście (the City), gdzie rządzą różne mega-korporacje.

Zaczynam więc tworzyć naszą postać.

Na początku wybieram jeden z trzynastu archetypów. Jako, że kanonicznym archetypem jest Błędny Rycerz (Knight-Errant), nasz pierwszy bohater będzie właśnie nim.

Moja uwaga numer jeden: Dziesięć podstawowych archetypów (jak Badge, Runner, Zero) właściwie nie daje niczego specyficznego. Jedynie dają zniżkę przy zakupie niektórych Własności (Assets). Błędny Rycerz jako jedyny daje kilka dodatkowych zdolności: zadają większe obrażenia potworom swoimi mieczami, oraz dostają za darmo Hart (Fortitude) tak długo, jak przestrzegają kodeksu rycerskiego. Czarownik i Wiedźmiarz (Sorcerer i Witcher) to archetypy które jako jedyne wymagają wykupienia odpowiedniej Własności.

Następnie wybieram cechy osobiste - 3 jawne i 1 intymną. Służą one do zdobywania (i wydawania) Punktów Strumienia oraz do zdobywania Punktów Budowy (tutejsze Punkty Doświadczenia).

Jawne: Niezależny, Agresywny, Niecierpliwy
Intymne: Zdradzi przyjaciół dla potęgi

Moja uwaga numer dwa: System pomaga graczom w wybraniu cech osobistych poprzez zaprezentowanie znaków zodiaku i przypisanych im najpopularniejszych cech.

Następnie wybieramy Kompetencję. Wybieramy jedną z trzech, i każda z nich daje nam różne punkty do rozdania na różne rzeczy. Dotknięty (Touched) ma najlepsze cechy, ale nie ma dostępu do nadnaturalnych zdolności. Utalentowany (Gifted) ma trochę gorsze cechy, ale ma dostęp do dwóch nadnaturalnych zdolności. Zanurzony (Fluxed) zaś może jako jedyny zostać czarodziejem, ale posiada najsłabsze cechy. Jako że Błędni Rycerze nie mogą używać magii (kodeks), a powinni dobrze nawalać, wybieram Dotkniętego. Daje mi to 14 punktów na Podstawowe Cechy, 20 punktów na umiejętności, 10 punktów na Podstawowe Własności i 0 Własności na Nadnaturalne Własności.

Pora wydać więc punkty, Cech jest 6:  Strength (STR), Deftness (DFT), Mettle (MTL), Knowledge (KNO), Wits (WIT), and Magick (MGK). Żadna nie może być wyższa niż 4 i niższa niż 1.

Moja uwaga numer trzy: Bo trzeba być oryginalnym i wymyślić własne nazwy na klasyczne i przyjęte normy... :(

Moja uwaga numer cztery: Wszystkie punkty przy tworzeniu postaci wydaje się 1 do 1. Nie ma Znamienia Sigmy ;)

STR: 3
DFT: 3
MTL: 4
KNO: 1
WIT: 2
MGK: 1

I przechodzimy do umiejętności. Każda z nich jest przypisana do jednej Cechy, i jej poziom nie może być wyższy niż ta Cecha +1.

Athletics (DFT): 4
Crime (KNO): 2
Firearms (DFT): 4
Fisticuffs (STR): 2
Getting Medieval (STR): 4
Influence (WIT): 2
Instinct (WIT): 2

Moja uwaga numer pięć: To co widać wyżej to prawie cała lista umiejętności w tym systemie. Łącznie jest 13 umiejętności, cztery z nich zaś dzielą się na podgrupy (nauki humanistyczne, nauki ścisłe, czarostwo, wiedźmiarstwo). Odwaga (Valor) zaś to jedyna umiejętność której nie można wykupić na początku (znaczy można, ale jest to związane z Własnościami). Ważną umiejętnością jest Atletyka (!?!), gdyż od niej oblicza się ruch postaci (a postać bez Atletyki i z DFT na 1 nie porusza się w ogóle (!?!)).

Następna rzecz to Punkty Strumienia. Jest to suma KNO + WIT + MGK, czyli w naszym przypadku 4. To takie klasyczne punkty do wydawania na różne rzeczy w czasie gry, jak premia do rzutu czy ignorowanie ran.

Następne są Własności. Decyduję się na:

Traceur (4 punkty) - +2 Athletics przy obliczaniu ruchu
Weapon Master: Longsword (3 punkty) - premia +1 do trafienia długim mieczem
Lionheart (2 punkty) - Valor +1
Funding (1 punkt) - dodatkowe 25.000 $
Fortitude (za darmo) - premia do trafienia z powodu otrzymanych ran w walce

Moja uwaga numer sześć: Jeżeli chodzi o Własności, to nie ma ich jakoś dużo do wyboru. 22 Własności Zwykłe + 3 Nadnaturalne. gracz więc nie spędzi 3 godzin przeglądając listę tutejszych atutów.

Na sam koniec sprzęt. Nasz każdy bohater dostaje podstawowy sprzęt, czyli pistolet, dodatkową broń (wybieram długi miecz), pancerz lub tarczę (wybieram średni pancerz, kamizelka taktyczna), EyePhone (tutejszy telefon + rzeczywistość rozszerzona) oraz jedno Ulepszenie Osobiste lub Broni (wybieram osobiste - Metamuscle (Arms) + 2 do obrażeń w walce wręcz i w walce bronią). I do wydania 10.000 $ (każdy dostaje) + 25.000 $ (Funding). Kupuję:

Tactical Kit (75)
3x Stimpack (3000)
Longsword Augment +1 Damage (25.000)

Zostaje 6.925 $ na waciki.

I koniec. Oto on, sir Malagant, kiedyś niezbyt prawy rycerz. Obecnie się przebudził jako... Elisabeth Westwood, 35-letnia dobra żona i matka dwójki dzieci. Czasami los bywa... Złośliwy.

Public: Aggressive, Impatient, Independent
Private: Will Betray Friends for Power

STR: 3
DFT: 3
MTL: 4
KNO: 1
WIT: 2
MGK: 1

Athletics (DFT): 4
Crime (KNO): 2
Firearms (DFT): 4
Fisticuffs (STR): 2
Getting Medieval (STR): 4
Influence (WIT): 2
Instinct (WIT): 2

Initiative: +4
Melee Attack: +7
Ranged Attack: +7
Unarmed Attack: +5
Dodge: +7
Block: +7 (unarmed +5)
vs. Physical Spell: +5
vs. Mental Spell: +3
Maximum Wounds: 8
Flux Points: 4

Traceur (2)
Weapon Master: Longsword
Lionheart (1)
Funding (1)
Fortitude

Longsword: Attack +8, Damage 6 + 1d10
Pistol: Attack +7, Base Range 30 ft., RoF: up to 3, Damage: 2d6, Reload: d8
Body Armor, Medium Modern: DFT Mod -2, DR: 6/10/7

Metamuscle

Moja uwaga numer siedem: Postać tworzy się... szybko. Jak widać nie ma za dużo statystyk, nie ma też dużej ilości "atutów", ani "sprzętu". Cechy dodatkowe oblicza się dodając wartość Cechy i odpowiedniej Umiejętności. Oprócz tego... Wygląda na zwykły mainstreamowy średni system, który osobiście kojarzy mi się z Savage Worlds. Zobaczymy w walce, jak rozpiszę dodatkowych trzech bohaterów (wrzucę tutaj później ich rozpiski).

3 komentarze:

  1. chętnie zobaczyłbym taki "test" wykonany dla Klanarchii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stoi na półce, może kiedyś się wezmę :)

      Usuń
  2. eToro is the most recommended forex broker for newbie and professional traders.

    OdpowiedzUsuń