niedziela, 23 lutego 2014

[Raport] Apocalypse World - Gotham 30 #01


Nowa kampania w AW, tym razem na trzech graczy i mnie jako prowadzącego (przyznam się, że nazwa Mistrz Ceremonii mnie mierzi).

Nasi bohaterowie to:

Snake Eyes - Chopper, potężny 45-letni Indianin, i jego zdyscyplinowana banda twardych facetów i babeczek na motorach.

Mama Kettle - Maestro D', właścicielka najlepszego lokalu i burdelu w mieście, wieku nie chce podać (do Snake Eyes mówi "dziecko"), wiadomo, że przeżyła przynajmniej 4 szefów miasta.

John Kramer - Tekknik, który wraz ze swoimi ludźmi, jest najlepszym specem od składania i rozkładania różnych rzeczy na części. Lat 28.

Postacie drugoplanowe:

Kingpin - tajemniczy szef Gotham.

Jirai - jeden z psów gończych Kingpina.

Stu - wielki murzyn, kierowca u Kingpina.

Amanda, Mark i Billy - pomocnicy Johna. Amanda to zaradna i potrafiąca nieźle dogadać 19-letnia dziewczyna, Mark to doświadczony, spokojny i sarkastyczny 40-letni mechanik, zaś Billy to 21-letni czeladnik, który nie zawsze wie, co się dzieje.

Sinclare - przyjaciel Johna, któremu to John wykradł kiedyś projekt, przez co ten pierwszy umierał w długo z rąk Sekty Męczarni (poprzedni szefowie Gotham). Johna do tej pory gryzie z tego powodu sumienie.

Tom - jeden z ludzi Snake Eyes.

Jimmy - dwunastoletni chłopak który chce być jak Snake Eyes.

Gate - ochroniarz lokalu Mamy Kettle.

Cookie, Anastasia i Cher - jedne z panienek Mamy Kettle. Cookie to młodziutka dziewczyna, Anastasia to domina, a Cher to już ma przynajmniej z 30 lat w biznesie.

Esco - siostrzeniec Mamy Kettle, na którego zawsze może ona liczyć gdy jest w potrzebie.

Virgil - czarnoskóry alfons, który chce przejąć interes Mamy Kettle.

Mordimer - stały bywalec u Mamy Kettle. Wygląda jak typowy detektyw z Noir.

Bo - jeden z klientów Mamy Kettle.

Ronald - najgorszy klient Mamy Kettle.

Powers - Jemu to Mama Kettle jest coś dłużna.

Nemesis - a on chce natomiast całkowitego zniknięcia Mamy Kettle i jej interesu.

Radioaktywne Robale - nowy gang w mieście, działają bardzo... kolektywnie.

Parę słów o mieście:

Miasto głównie to zrujnowane drapacze chmur z przyziemnym życiem. Mieszkańcy trochę jednak zaczęli wychodzić z totalnego zniszczenia, i zaczęto sadzić dużo zieleniny. Wszystko utrzymane trochę w stylistyce kina Noir. Stroje, pojazdy, wystrój - wszystko w stylistyce z lat 30.

Streszczenie (bardzo po łebkach, bo głowa bardzo mi nie pracowała, ale o dziwo wyszło bardzo dobra sesja):

- Virgil zatrudnił Snake Eyes, by ten trochę przemówił Mamie Kettle siłowo, i przez to zmusił ją do oddania mu jej lokaju.

- Snake Eyes jednak dogadał się z Mamą Kettle, by wyeliminować Virgila.

- Stu dostarczył Johnowi limuzynę Kingpina na przegląd. Limuzyna została jednak porwana i zdemolowana przez Radioaktywne Robale.

- Radioaktywne Robale zostały wyeliminowane przez gang Snake Eyes i Johna. Ten ostatni oberwał.

- Podczas wciągnięcia Virgila w pułapkę, okazało się, że się zabezpieczył poprzez porwanie Jimmiego. Snake Eyes więc spasował.

- Ale jak Mama Kettle została sam, na sam z Virgilem, to go zaszlachtowała.

- John przez przypadek odkrył gdzie jest Jimmy, i go uwolnił. Przy okazji oberwał drugi raz.

Tyle w wielkim skrócie z ważniejszych wydarzeń na sesji. Oczywiście wydarzyło się o wiele więcej, jak flirt pomiędzy Snake Eyes i Amandą, czy przyłączenie Jimmiego do gangu.

Wnioski?

Poprowadziłem system z marszu, to znaczy że nie przypomniałem sobie należycie podręcznika. Ale że wyszło ponoć dobrze, to tylko bardzo fajnie mówi o prostocie systemu. Co nie zmienia faktu, ze miałem kilka zagwozdek, i będę miał kilka pytań.

To była ta sama ekipa co w Carambię, plus jeden nowy gracz. Znaczy gracz siedzi w RPG od trzech lat chyba, ale to była jego pierwsza sesja w taki system jak AW (chociaż bardzo lubi Wolsunga). System bardzo przypadł mu do gustu.

Teoretycznie od siebie wiele nie musiałem dorzucać. Sam z siebie dałem tylko Radioaktywne Robale, Stu i Jirai. Gracze chętnie wprowadzali nowe elementy i bohaterów niezależnych.

W przeciwieństwie do Caramby, tutaj gracze aktywnie sobie przeszkadzali, przekonywali siebie i podrywali siebie nawzajem.

A teraz moje pytania do speców :)

- Co się stanie, jeżeli Maestro D' wyeliminuje w fikcji jedną z postaci zainteresowanych lokalem, a nie wykupi tego z rozwoju? Czy mam na to miejsce wstawić kogoś nowego, czy nie?

- Nie muszę wstawiać nikogo nowego.

- Znowu Maestro D' - jeżeli jako opcję rozwoju wykupi "dodaj opcję ochrony swojego lokalu" może wykupić "prawdziwą ochronę", czy tylko coś z poniższych opcji?

- Można wykupić dowolna opcję, w tym prawdziwą ochronę.

- Manipulacja gracza przez gracza - jak mam interpretować działanie pod presją? Co się dzieje, jeżeli ten rzut będzie w przedziale 3-6? Proszę o jakiś przykład :)

- Dostałem daw linki do tego zagadnienia, tutaj i tutaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz