niedziela, 26 stycznia 2014

[Raport] Edge of the Empire - Na Pokładzie Błyskawicy #02

40-lecie DnD, czyli ogólnie 40-lecie RPG jako całości. Jak lepiej można było to świętować, niż sesją?

Druga sesja odbyła się w ekipie 4 graczy + MG (czyli ja). Bohaterami byli ludzie Falco i Carl, chiss Arti oraz wookie Chundaar. Było to głównie dokończenie wątków podręcznikowej przygody Trouble Brewing, więc uwaga na spoilery.

STRESZCZENIE PRZYGODY:

(Rzut na obligation to 44, czyli dublet. Znaczy to tyle, że Carl miał obniżone o 4 swoje Strain, a reszta bohaterów o 2)

Bohaterowie zajęli się swoimi ranami oraz uwięzili rodianina i aqualisha. Później przeszukali statek i znaleźli między innymi 6 pełnych skrzyń z glitterstimem. Okej, tak naprawdę znaleźli 4, bo dwie zostały zniszczone przez zabezpieczenia skrzyń.

(+1 PD dla wszystkich, +1 PD dla Artiego za rozbrojenie, +1 dla Falco za wyleczenie poważnej krytycznej rany u Chundaara)

Skrzynie na czarnym rynku chodzą po 5000 kredytek, ale nasi bohaterowie na pewno by za tyle nie sprzedali. Okazało się też, że część z nich może wykorzystać glitterstim do swoich celów. Carl by poznać sekret telepatycznych możliwości narkotyku. Falco chciałaby wyciągnąć odpowiedni ekstrakt, który by pomógł jej siostrze. Arti chętnie przekazałby tak wielką paczkę swojej rasie, przy okazji zyskując kilka punktów chwały. Drużyna (z sesji) się wiec podzieliła, i każdy zabrał na swoją własność po skrzynce.

(Carl, Arti i Falco +1 PD za podążanie za motywacją, dodatkowo Arti i Falco -1 dla swoich obligacji)

Drużynie udało się też naprawić podwójne działko z YCV-666 i podmienić je z jednym ze swoich działek na Błyskawicy.

(+2 PD dla wszystkich, +2 PD dla Artiego za udane mechaniczne grzebanie)

Arti starał się jeszcze wykorzystać części jednego z binarnych załadunkowych droidów, by naprawić J9-B8, ale ZNOWU z marnym skutkiem.

Po wystartowaniu okazało się, że jest tam jeszcze jeden myśliwiec, chałupnicze skrzyżowanie headhuntera z TIE-fighterem. Za sterami był niejaki Alger Sodoth, i o ile Chundaar chciał go zestrzelić, to jednak Carl i Falco dyplomatycznie pozwolili doczepić się ex-bandycie do Błyskawicy (myśliwiec nie ma hypernapędu), by zabrać go na planetę Sleheyron.

(+1 PD dla wszystkich, +1 PD dla Carla i Falco za dobre serduszka)

Podróż trwała z 40 godzin, przed przylotem więc, wszyscy zajęli się różnymi rzeczami. Rodianin okazał się bratem Zukaty, i został uwolniony przez Falco (został uwięziony przez Bandina, i zmuszony do współpracy). Przy okazji Falco chciało poflirtować z rodianinem, ale ten wolał kobiety ze swojej rasy. Carl badał skutecznie tajemnice glitterstimu, łącznie z robieniem specyficznych ciasteczek (co skończyło się lekkim hajem Falco i Carla). Ginny (siostra Falco, chorowite, acz urocze dziesięcioletnie dziewczę) głaskało z namiętnością futerko wujka Chundaara. Tylko zimny chiss-mechanik snuł się tak jakoś poważnie po statku.

(+1 PD dla wszystkich, +1 dla Falco za nieudane próby międzyrasowego romansu)

Po przybyciu na miejsce, od drużyny oddzielił się Alger, zaś drużyna spokojnie wylądowała na planecie i poszła sobie do kantyny. Tam dowiedzieli się, jak znaleźć hutta Thakba Besadii Diori. Po wyjściu, Carl stwierdził, że śledzi go jakiś człowiek. W uliczce doszło do spotkania, gdzie człowiek okazał się chyba znajomym Jamesa, byłego przyjaciela Carla (James oskarża Carla o zdradę). Po wymianie zdań, wszyscy się rozeszli, ale atmosfera była ciężka.

 (+1 PD dla wszystkich, +1 PD dla Carla za czujność)

Jakiś czas później, po mniej istotnych perypetiach, drużyna stanęła przed huttem (i obowiązkowo skąpo ubranych trzech zniewolonych twi'leczkach). 


Thakba był bardzo zadowolony, drużyna wzbogaciła się o 5000 kredytek za Bandina Dobaha, oraz o 2500 za glitterstim od Chundaara.

(+1 PD dla wszystkich, +1 PD dla Chundaara za dodatkową transakcję)

Thakba zaprosił też drużynę, na walki gladiatorskie z Bandinem w roli głównej. Jeżeli by przeżył 10 kolejnych walk, został by puszczony. Thakba zawołał też swoich gladiatorów niewolników, by zaprezentować ich swoim nowym gościom. Wsród nich był wookie, który nazwał Chundaara "psem-zdrajcą". Chuundar chciał jednak wykupić towarzysza, ale hutt był niezrównanym mistrzem targu (chociaż ta próba wprawiła go w zajebisty nastrój), i nic do tego nie doszło.

(+1 PD dla wszystkich, +1 PD dla Chundaara za próbę wykupienia towarzysza)

Drużyna była jednak niezłomna, i postanowiła uratować wookiego (i innych gladiatorów), oraz twi'leczki. Wcześniej jednak postanowili zrobić kilka zakupów (w tym kilka nielegalnych) i zamontować przemytniczą skrytkę na swoim statku.

(+1 PD dla wszystkich, +1 PD dla Carla za wyszukanie towaru, +1 PD dla Artiego za zamontowanie go na statku)

Na drugi dzień doszło do oglądania walk gladiatorów, gdzie Bandin padł w drugiej walce, kiedy walczył ze zniewolonym wookiem. Hutt coś wspomniał, że będzie robić całonocną imprezę. Drużyna postanowiła wrócić na statek, ale zostali zaatakowani przez snajpera (najprawdopodobniej człowieka z którym wcześniej rozmawiali). Ten oddał tylko jeden strzał, ale prawie zabił Carla. Po czym ślad po nim zaginał.

(+1 PD dla wszystkich, -1 obligacja dla Carla, bo wygląda na to, że nie żyje)

Kiedy zapadła noc, drużyna zakradła się do Ludens z gladiatorami. Chyba nikt się nie spodziewał, że ktoś śmiałby robić napad na własność hutta, Ludens był pilnowany tylko przez dwoje Gomoreanów, którzy skutecznie zostali ogłuszeni (okej, jeden zauważył napastników, ale ten obraz z jego świńskiego móżdżku został wymazany przez skuteczny cios Chundaara).



Gladiatorzy zostali uwolnieni, a wookie Lambakka (gladiator) stwierdził, że mylił się co do Chundaara. Po drodze drużyna łapała jeszcze z okna twi'leczki niewolnice, i tak w pokaźnej grupie (9 gladiatorów + 3 niewolnice) udali się wszyscy na Błyskawicę.

(2 PD dla wszystkich, +2 PD dla Chundaara za uratowanie sytuacji potężnym ciosem i za podążanie za swoją motywacja, -1 obligacji dla Chundaara, bo od tej pory Lambakka będzie zawsze świadczył na jego korzyść)

Gladiatorzy i rodianin zostali odstawieni na Formos. Tym samym drużyna dotrzymała obietnicy, że Zukata zjednoczy się ze swoim bratem.

(+1 PD dla wszystkich)

Jedna ze starszych twi'leczek powiedziała, że ma kuzyna o imieniu Reom, który żyje na Kole (The Wheel), i czy to nie byłby problem by zostały tam zabrane. Drużyna się na to zgodziła. Przelot trwał jednak aż 3 dni, i przez ten czas Chundaar zaproponował zabawę w kto więcej wypije. Okazało się, że przy dwóch próbach, dwa razy na nogach ostała się Falco (a Carl nie był wstanie wziąć udziału w drugim konkursie). Przy okazji pierwsza popijawa skończyła się całowaniem nieprzytomnego Artiego w czoło i sprawdzaniem jego mięśni (ciekawość, czy chiss w dotyku jest jak człowiek), zaś druga w głaskaniu nawalonego (i mruczącego) wookiego.

(+1 PD dla wszystkich za pierwszą wspólną popijawę, +1 PD dla Falco za całokształt)

Błyskawica wyszła idealnie przy Kole. I sesja się w tym momencie zakończyła.

WNIOSKI

- 5-godzinna udana sesja, ale nie dało rady zagrać w 5-osobowym składzie (sesja studencka vs. sesje erpegowa). Wyszło chyba jednak dobrze, tak wszyscy mówią :)

- Nieobecni chorują, ale przez chwilę na Błyskawicy było tak tłocznie, jak w autobusach komunikacji miejskiej po 14.00 w dni powszednie.

- Sesja właściwa (podręcznikowa) skończyła się po oddaniu aqualisha huttowi, później była mała improwizacja.

- Która to chyba wyszła całkiem nieźle :)

- Wszyscy na tej sesji dostali premię, zarówno za swoje motywacje, jak i za obligacje. (Carl dostaje dodatkowo spóźniony 1 PD, bo zasługuje za odkrycie planów lotu na ukrytą asteroidę).

- Źle to rozegrałem z kolesiem który jest powiązany z Carlem. Mógł nabruździć przy Thakbie, i powiedzieć, że Carl wydaje handlarzy przyprawą. Możliwe, ze drużyna przez to dostałaby mniej kredytów. Mówi się trudno. mea culpa, mogło być ciekawiej, niż snajper zabójca.

- W przygodzie nie ma żadnych twi'leczek (jest poprawna politycznie), ale przez nie i działanie grupy mam teraz dobre nawiązanie do następnej przygody (Beyond the Rim).

- Gotowanie ciasteczek z narkotykami - Da best nigga! Mieliśmy własne Breaking Bad Star Wars crossover. Ginny też jedne zjadła :)

- Następna sesja - za dwa tygodnie. 

Końcowe PD wygląda tak:

Chundaar 18 PD, reszta 19 PD (Carl ma już uwzględnione zaległe +1 PD), nieobecni po 9 PD.

A na koniec bonus, Chundaar widziany oczami Ginny (dzięki Adrian za linka):


I kwiatek z sesji:

- No dobra, ja ci wierzę.
- Ja też ci wierzę.
- Dwie wieże.

4 komentarze:

  1. Bardzo dobrze się czyta twoje raporty :)

    Mógłbyś w skrócie powiedzieć, czym są "obligacje"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obligacje to zobowiązania. To coś co miał Han Solo do Jabby ;) Każdy z bohaterów w EotE ma zobowiązanie wobec czegoś, coś co jego ściga i przeszkadza (oraz drużynie). Z przykładu drużyny - dla Falco jest to jej bardzo chora siostra, która musi się opiekować. Chundaar i Carl zostali oskarżeni o zdradę. Arti pracuje dla najważniejszej rodziny chissów i jest im podległy. Teraz każda obligacja ma swoją wartość punktową. Na początku sesji robię sobie listę obligacji i je ustawiam, o tak:

      1-15 Chundaar
      16- 30 Falco
      31-50 Carl
      51-65 Arti

      I rzucam 1k100. Jeżeli wypadnie coś w przedziale (w tym przypadku 1-65) to obligacja snuje się na sesji z bohaterami jak smród po wypierdzianych gaciach. Zazwyczaj oznacza to obniżenie poziomu strain u bohaterów na czas tej sesji.

      Obligacja ma jeszcze inne zastosowania oczywiście:

      - Za olewanie obligacji, mogę ten poziom podwyższać. Jeżeli obligacja (wspólna suma) jest wyższa niż 100, bohaterowie nie mogą wydawać PD, bo zbytnio srają po portkach.

      - Może ktoś się pojawić, i za załatwienie czegoś obniży obligacje (czynnik przygodotwórczy).

      - Wspólna obligacja pokazuje też, kto chce z nami rozmawiać. Niska - przedstawiciele władz, rządu, Imperium i Rebelii. Wysoka - najgorsze szumowiny z przestrzeni kosmicznej.

      Mam nadzieję, że to trochę jasne :)

      Usuń
    2. Teraz jasne :) Chociaż nazwa (mimo że poprawna) wywołuje inne skojarzenie. Tak czy siak - dobry sposób na tworzenie przygód.

      Czy Beyond the Rim też jest gotowym scenariuszem?

      Usuń
    3. Też jest gotowym scenariuszem (kupnym modułem konkretnie rzecz ujmując), więc pewnie podzielę się spostrzeżeniami co do niego.

      Usuń