piątek, 6 grudnia 2013

Beamhit Zalicza - 10.000.000


10,000,000 (co za tytuł) to prosta (do nauczenia się, niekoniecznie do przejścia) gra typu puzzle. To takie trochę skrzyżowanie Puzzle z RPG (w zależności od okresu, skrzyżowanie mniej, lub bardziej popularne).

Mechanika jest prosta. Musisz przestawiać tak rzędy lub kolumny, by ustawić obok siebie przynajmniej trzy takie same ikony. Wtedy one znikają, a z nieba spadają nam kolejne elementy. Twoim zadaniem jest uzbierać w ten sposób 10000000 punktów. Mały haczyk polega na tym, ze musisz to zrobić w jednym podejściu. Po pierwszej grze kiedy zobaczysz, że masz tylko jakieś 1000 punktów, to zrozumiesz, że droga do perfekcji wcale taka łatwa nie będzie.

Jest jakaś fabuła. Znaczy jesteś sobie jakimś tam kolesiem a'la Indiana Jones (a może kobietą? Gra nawet nie udaje nowego tytułu zrobionego w stylu retro - grafika jest tak retro, ze teoretycznie mogła ta gra tak wyglądać na C-64), siedzisz zamknięty w zamku, i od czasu do czasu (znaczy kiedy ci się zachce) robisz "dungeon run".

Podczas takiego biegu przez lochy zbierasz surowce, walczysz z potworami, zbierasz przedmioty, punkty doświadczenia, złoto i wykonujesz określone zadania. Po to by odblokowywać coraz trudniejsze "dungeon run". A trudniejsze = wyżej punktowane. i tak biegasz, dopóki ktoś (lub coś) nie zablokuje ciebie na tyle skutecznie, że wypchnie cię poza plansze).

I tyle. Jak już zrobisz te 10000000 w jednym rzucie na taśmę, otworzą się specjalne drzwi, dające ci upragniony koniec gry:

Oto mój koniec!
Taka prosta gierka, chodząca normalnie po 20 złotych (raczej nie warta tej ceny IMO), ale przy wszelkich wyprzedażach i promocjach można upolować za 5 złotych. Pograć można.


PS.: Steam pokazuje mi, że "upragniony" koniec gry zobaczyłem po 11 godzinach. Chociaż to zależy od szczęścia i przypadku, bo grę zaliczyłbym już przy 8 godzinach. Ale zeżarł mnie Tyranozaur. Znaczy wypchał.

7 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Pijesz do tego:

      http://kulturawplot.pl/2013/11/27/takiego-gatunku-literackiego-jeszcze-nie-znacie-nie-chcecie-znac/#

      Usuń
    2. Przy okazji, pierwszy komentarz tam rozbraja.

      Usuń
    3. Zadziwiające. Nie znałem tego. Po prostu "zeżarł" początkowo przeczytałem inaczej.

      Usuń
  2. Czy ta gra będzie wyzwaniem dla fanki match3 (czytaj: na FB nie ma już match3 dla mnie, chyba że zrobią nowe)? przechodziłam oba puzzle questy i były trochę za proste.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gra dosyć dynamiczna. Zatrzymuje cię tam wszystko: potwory, skrzynie, drzwi. W zależności jak szybko składasz te trójki, tak szybko biegniesz dalej. A jak masz opóźnienia, to wypychają cię po za planszę. nie wiem czy gra jest trudna. Zaliczenie tej tytułowej sumy zależy nie tyle od umiejętności, co też i szczęścia.

      Usuń
  3. Po tytule myślałem, że dobiłeś do 10,000,000 wyświetleń na blogu...

    OdpowiedzUsuń