sobota, 30 listopada 2013

KGB trzecie - Moim oczkiem, podsumowanko i ogłoszonko parafialne


Skoro założyłem temat, to wypada coś skrobnąć. Obiecuję, że nie będę zanudzał za bardzo. Po prostu przedstawię jak to wygląda z mojej perspektywy, czyli białego heteroseksualnego faceta 35+.

Nie gram aż tak wiele. Dlatego też z mojej perspektywy długość gry nie jest priorytetem, jeżeli chodzi o tytuł. Gra ma być po pierwsze grywalna i fajna, a po drugie ma pozostawić u mnie wrażenie dobrze spędzonego czasu (i dobrze wydanych pieniążków).

Ale, że od jakiegoś czasu mam mocne postanowienie, że skoro kupiłem grę, to obliguje mnie to do jej przejścia (tak na przekór Vince Zampella, który stwierdził że tylko 5% graczy kończy tryb fabularny), to zdarza się, że męczę się z jakimiś sucharem. Przynajmniej mam co później napisać w cyklu Beamhit Zalicza. I szczerze napisać, czy gra mi spasowała do samego końca, czy gdzieś tam w połowie zacząłem sobie zadawać pytanie "Daleko jeszcze Papo Smerfie?".

Ale o czym to ja? A tak, o zaliczaniu. W przeciągu roku przeszedłem 25 gier. Były to tytuły krótkie, na kilka godzin, jak i Behemoty na 80-100 godzin gry. Stąd jeżeli utrzymam tempo do zasłużonej emerytury,  powinienem zaliczyć jeszcze 800 gier, nim zacznę udawać życie.

Czy to dużo, czy mało? Nie wiem, na chwilę obecną Steam pokazuje mi bibliotekę 378 gier. Ale, jest jeszcze Desura, GoG, Origin, GBA, NDS i Android (+jeszcze starocie na płytach, chociażby dzisiaj, kiedy pisze te słowa, to przed chwilą przeszedłem Stranglehold). Biorąc pod uwagę, że biblioteka się będzie powiększać, człowiek dochodzi do smutnego wniosku, że życia mu na gry komputerowe nie starczy.

Teoretycznie więc, im krótsze gry, tym więcej frajdy dla takiego starego dziada jak ja. Więcej zobaczę, więcej zaliczę, więcej przeżyję.

Na koniec, z czego się śmieję pod nosem:

"Kiedyś to były długie gry, nie te krótkie gówna z dlc co dzisiaj."

Śmieję się, bo to "kiedyś" nie jest nigdy sprecyzowane. Pamiętam czasy C-64. To były w większości przypadków krótkie gry. W większości. Były perełki, oczywiście. Ale prawda jest taka, że zawsze były gry krótkie (olaboga, przezajefajna legenda zwana Syndicate to tak naprawdę (IMO) kaszanka na 4 godziny) i długie. Przy okazji w dawnych czasach (C-64 i Amiga) gry były krótkie, bo były pirackie. A pirackie = cheaty i trainery. A mało który znajomy sobie nie włączał "unlimited energy / live / ammo".

"Co za gówniana gra, przelazłem ją w 7 godzin, nie warta tych wydanych pieniędzy."

Ooo, to moi ulubieńcy. Piętnasty taki sam post na forum w przeciągu miesiąca. Od tego samego użytkownika. Kolejna jego wypowiedź na temat nowości AAA. Nic, tylko pozazdrościć bogatych rodziców lub zajebistej pracy (ci ludzie w wieku 18-21 lat są geniuszami, skoro tyle zarabiają i przy okazji tak mało pracują). No bo lekką ręką wydawać miesięcznie 1500 złotych na nowości, które są gównem? Jestem pod wrażeniem mój kwiecie polskiej młodzieży. No bo przecież nie wypada, mi staremu biednemu dziadowi kupującego gry po 3 złote (ostatnio Battlefield: Bad Comapany 2) sugerować coś o wujkach torrentach z ameryki. Bo jeszcze naślą na mnie najlepszych mecenasów. Bo ich stać.

Na koniec dziękuję ludziom, którzy przyłączyli się do zabawy i za ich teksty. Jeszcze dzisiaj trwa ta odsłona Karnawału, więc jakiś spóźnialski może coś jeszcze napisać. W chwili kiedy piszę te słowa, to udział wzięli:


NEUROCIDE

MENKLAWA

CHAVEZ

NOOBIRUS

SALANTOR

ASGOTH

I na koniec najważniejsze:

KTO PRZEJMUJE CZWARTĄ ODSŁONĘ?

7 komentarzy:

  1. Trochę głupio jest mi brać drugi raz, ale jak nikt do jutra się nie zgłosi, to może spróbuję to reanimować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo pisać to każdy chce, ale przejmować inicjatywę to nie ma komu.

      Usuń
    2. Zasadniczo nie ma nigdzie zapisanej zasady, że gospodarze kolejnych edycji Karnawału nie mogą się powtarzać, więc działaj, śmiało :]

      Usuń
    3. Ok, popołudniu wrzucę wpisik

      Usuń
  2. Trochę się pośpieszyłeś z tym podsumowaniem xD
    Dodaj jeszcze notkę ode mnie
    http://devikitsu.blogspot.com/2013/11/kgb-3-dlugosc-gry.html
    Nieco chaotyczna, wybaczcie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatni rzut na taśmę ;) Ktoś jeszcze?

      Usuń