środa, 21 sierpnia 2013

Fantazyn - Ktokolwiek Widział, Ktokolwiek Wie


Sprzątałem sobie strych i natrafiłem na coś, o czym w ogóle nie pamiętałem. Magazyn Fantazyn numer 5. Pierwotnie nie zwróciłem uwagi na to, i poleciało na "stertę do spalenia". Ale tak patrzę na tą okładkę i coś kazało mi otworzyć to coś. Bo coś ma w sobie to coś, co każe zaglądać do czegoś, by zobaczyć to coś.

WTF?

To coś ERPEGOWEGO!

Tak, to jest jakiś na wpół-przedpotopowy (2006 rok to nie taka odległa data - zamieszkałem już pod Częstochową, pytanie więc gdzie to wynalazłem?) magazyn erpegowy, całe 36 stron. Znajdziemy w nim trzecią część gry paragrafowej, dwa opowiadanka, 3 mroczne scenariusze do prawdziwych systemów RPG (uniwersalny scenariusz a'la deus-ex-machina, scenariusz do Wampira oraz scenariusz do jedynego Warhammera), poradnik dla graczy, mhroczno-komediowy komiks.

Warto znać, bo to jednak jakaś tam (dosyć zapomniana według mnie, ale jak zawsze - mogę się mylić) historia polskiego eRPeGie. Aż sobie trochę pogrzebałem.

Numerów najwyraźniej wyszło tylko 6. Przy czym pierwsze 3 miały kompilację w PDF, ale szukaj wiatru w polu. Redaktorem naczelnym był niejaki Altheriol. Ksywa mi nic nie mówi, więc najwyraźniej nie brał udziału w żadnych znanych flejmach, dramatach, odejściach, banach czy innych walkach o lepsze erpegowanie. Tym bardziej zaskakujące jest to, że wśród znajomych na jego blogu widzę znajome ksywy z półświatka polskiego RyPyGy - Seji, Borejko, Krakonman, Drozdzal. Same zakazane mordy można rzec. I sprzedawczyki zagraniczne, co to za funty i dolary polski fundom sprzedały.

Okazało się też, że jednak gdzieś tam kiedyś ktoś widział  Fantazyn na oczy.

Kaduceusz na swoim polter-blogu popełnił recenzję 6 numeru.


Ot, taka ciekawostka. Ciekawe, czy Altheriol ma gdzieś jeszcze te PDFy?

15 komentarzy:

  1. Ja dostałem od PPA właśnie ten i 4 numer jak wyzbywał się dóbr materialnych w drodze do lepszego świata ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. W Łodzi pełno tego leżało za free w sklepie Gamelord, numer, który czytałem był tak głupi, że myślałem, że to jakieś lokalne dzieło.

    OdpowiedzUsuń
  3. Leszek, czyli Altheriol to znajomy z Bielska Białej - robił w tym roku DDGF (heh) i robi Grojkon.
    Napisz do Niego podeśle Tobie, zdaje się że ma jeszcze papierowe egzemplarze.
    A ja niczego się nie wyzbywałem (staram się niczego nie pozbywać i utrzymywać wszystko w takim stanie jak jest-nawet promile podtrzymuję) tylko rozdawałem egz. które przekazał mi Leszek na DDGF.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam pdf z Fantazynami 1-3. Ty tez już masz: http://www.sendspace.com/file/0qq2eu :)

    Leszek 'Altheriol' Cibor - uzupełniając, co napisał Borejko: Alth wraz ze swoim stowarzyszeniem/klubem/fundacją robi też Polcon 2014 w Bielsku-Białej. Będzie ma Polconie teraz w Wawie. Spytam, czy ma gdzieś może jakies numery zachomikowane, jeśli chcesz. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. On organizuje Polcon za rok?! Oby się lepiej postarał niż z tegorocznym DDGF...

    OdpowiedzUsuń
  6. A cos bylo nie tak?
    Grojokny to bardzo fajne i dobrze zrobione konwenty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest nadzieja. A z DDGF ogólnie nie wnikam, ale miał zdaje się koordynować akcję w tym roku, a i tak ostatecznie wszystkim zajął się Borejko.

      Usuń
  7. Kurde mam gdzieś parę numerów. Zdobyte w Gamestation w Gliwicach, jak Łosiek stał za ladom. Ciekawe gdzie one są

    OdpowiedzUsuń
  8. Ok, dzięki za wszelkie info. I za linka :)

    Czy jakieś inne dzieła (magazyny i fanziny) ze średniowiecza RPG kojarzycie?

    Znam (i zazwyczaj posiadam):

    - Magia i Miecz (a to błysnąłem)
    - Talizman
    - Złoty Smok
    - Portal
    - Gwiezdny Pirat
    - Fanzin K6

    A teraz coś, co przeszło mi kiedyś koło nosa w Warszawie (rok 2001) - może ktoś mi pomoże odkryć co to było. Wskazówki:

    - pismo nie było stricte erpegowe; właściwie to chyba RPG była tam tylko dorzucone do całości.
    - był tam jakiś opis (zajawka? wprowadzenie? pomysł?) systemu RPG opartego na Seksmisji.
    - głowy nie daję (pamięć nie ta), ale było tam coś o... (mhroczna muzyka w tle) Szatanie! Podchodziło to (artykuł znaczy się) pod pogański punkt spojrzenia.

    OdpowiedzUsuń
  9. Był jeszcze Łowca wyobraźni - 3 lub 4 numery, gdzieś to mam na polce. Światy możliwe - jeden numer. Gozoku (częściowo erpegowe).

    OdpowiedzUsuń
  10. A, no i w Sfinksie i Sferze tez byly sekcje erpegowe.

    OdpowiedzUsuń
  11. Gozoku... to chyba głównie karciane było? I nie umiem znaleźć, ale nie było to przypadkiem pismo made in Częstochowa?

    OdpowiedzUsuń
  12. I trochę szukania - to pismo z Warszawy na które trafiłem to któryś numer Łowcy Wyobraźni. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  13. Legenda pismo od ISA
    A z Leszkiem&DDGF... kiepsko wyszło. Zwłaszcza że odezwał się dosyć późno bym się mógł tym zająć - nie da się zadzwonić do Egmontu w nocy a rano rozdawać z Londynu gry dla Polaków.
    Było.
    Minęło.
    Pechowy rok (heh) lepiej będzie za rok - zrobi ktoś Pff+

    OdpowiedzUsuń
  14. Gozoku bylo glownie karciane, wydawane w Krakowie.

    OdpowiedzUsuń