niedziela, 18 listopada 2012

Iron Kingdoms - Tworzenie Bohatera


Oto przykład tworzenia bohatera w Iron Kingdoms.

Gracze uzgadniają, że będą grać najemnikami (Mercenary Charter). Umożliwia to granie prawie każdą możliwą dostępną kombinacją. Postanawiam więc, że moją bohaterką będzie młoda dziewczyna pochodząca z Llael - kraju podbitego przez Khador. Później wysmażę przesmutną historię o pożartych kobietach i zgwałconych krowach z mojej wioski.

Spisuję więc startowe statystyki człowieka wraz z limitami (nie ma różnicy w statystykach czy gra się kobietą czy mężczyzną):

Physique (PHY): 5 / 7
Speed (SPD): 6 / 7
Strength (STR): 4 / 6

Agility (AGL): 3 / 5
Prowess (PRW): 4 / 5 
Poise (POI): 4 / 5

Intellect (INT): 3 / 5
Arcane (ARC): - / 4
Perception (PER): 3 / 5

Druga liczba po statystyce to maksymalna wartość jaką może ona osiągnąć (Limit). Limit zwiększa się wraz z poziomem. Statystyka Arcane dostępna jest tylko po wybraniu Archetypu Gifted.

Kolejna rzecz, spisuję sobie statystyki rasowe. Ludzie znają dwa języki - wpisuję Llaelese jako rodowy język i Khadoran (język okupanta)  jako dodatkowy. Człowiek dodaje sobie też +1 do PHY, AGL lub INT. Wybieram więc +1 Agility.

Teraz pora wybrać Archetyp. Wybieram więc Skilled. Ten Archetyp daje mi możliwość wykonania dodatkowego ataku kiedy atakuję. Jako dodatkowy atut wybieram sobie Preternatural Awareness. Dzięki temu dopalam sobie rzut na Inicjatywę (tzw. boosted roll), a przeciwnicy nie mają premii gdy atakują mnie od tyłu.


Wybór zawodów. Postanawiam wybrać Rifleman oraz Ranger. Zwiadowca z karabinem przyda się w każdej najemnej kompanii. Spisuję więc sobie startowe zdolności i umiejętności, jak i ekwipunek. Zacznę od Rifleman.

Abilities: Crackshot (+2 do strzeleckiego ataku przeciwko celom korzystającym z osłon), Dual Shot (mogę poświęcić ruch by wykonać dodatkowy atak z mojego karabinu, no po prostu strzelec kapitana Sharpe'a), Marksman (może użyć szybkiej akcji kiedy wykonuje celowanie; normalnie nie można tak robić).

Military Skills: Rifle 1

Occupational Skills: Climbing 1Detection 1Survival 1

Starting Assets: 50 gc (tutejsza waluta), ammo bandolier, heavy rifle albo repeating rifle + powder and ammunition for 10 shots (wybieram repeating, dzięki któremu mogę wykonać więcej ataków).

Nieźle :) Skilled + Dual Shot może dać mi trzy ataki. Co do umiejętności, posiadają one wartość od 0 do 4. Przy czym na początku postać nie może posiadać umiejętności na poziomie wyższym niż 2.

Pora na Rangera:

Abilities: Camouflage (+2 do DEF kiedy kryję się za osłoną), Pathfinder (poruszam się bez kar po trudnym terenie).

Military Skills: Hand Weapon 1, i jeden do wyboru z: Archery 1, Crossbow 1, Pistol 1, Rifle 1 (dzięki temu mam Rifle 2).

Occupational Skills: Detection 1 (czyli mam na 2), Sneak 1Survival 1 (też rośnie do 2), Tracking 1

Starting Assets: 75 gc (łącznie 125 gc wychodzi)

I oto nasza postać. Snajper-dziewoja, druga Ludmiła Pawliczenko. Dobrze też może uciekać przez trudny teren (jak las), gdy zrobi się gorąco.

Teraz pora rozwinąć statystyki z naszych 3 punktów wolnych. Po punkcie więc daję do Speed (by szybko się wycofać w razie czego, albo szybciej dojść do osłony), Poise (od tego zależy nasza celność z broni palnej), Perception (by się orientować lepiej w terenie i takie tam).

Na koniec zdolność wynikająca z przynależności do Mercenary Charter. Nie mam aspiracji, by zostać kapitanem. Wystarczy mi pozycja sierżanta. Daje to dodatkową umiejętność. Z listy dostępnych wybieram Medicine 1. W wolnych chwilach robię za pielęgniarkę.

I tyle. Reszta to zakup ekwipunku (jakiś lekki pancerzyk, może dodatkowa amunicja, broń ręczna), spisanie pobocznych statystyk (te się sumują, np. Inicjatywa to SPD + PRW + PER), Spirala Życia, imię, krótka historia, jakiś obrazek postaci w aktywnej i kompetentnej pozie. Finalne statystyki wyglądają tak:

Physique (PHY): 5 / 7
Speed (SPD): 7 / 7
Strength (STR): 4 / 6

Agility (AGL): 4 / 5
Prowess (PRW): 4 / 5 
Poise (POI): 5 / 5

Intellect (INT): 3 / 5
Arcane (ARC): - / 4
Perception (PER): 4 / 5

Defense: 14 (jak trudno nas trafić)
Initiative:  15 (inicjatywa oczywiście)
Armor: 11 (wyparowania)
Willpower: 8 (odporność na strach i inne takie)

Abilities: Extra Attack,  Preternatural Awareness, Crackshot, Dual Shot, Marksman, Camouflage, Pathfinder

Military Skills: Hand Weapon 1, Rifle 2

Occupational Skills: Climbing 1Detection 2Medicine 1, Tracking 1, Survival 2 

Starting Assets: 5 gc, ammo bandolier, repeating rifle, 1x extra ammo wheel, powder and ammunition for 35 shots, springblade, custom battle armor, backpack, bedroll, 3x military rations.

Uważam, ze tworzenie postaci jest w tym systemie łatwe, szybkie i przyjemne.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz